Experti pomôžu vytvoriť kreatívnejšie mesto
V Európskom hlavnom meste kultúry 2013 sa stretnú v októbri medzinárodní experti z oblastí vytvárania kreatívneho mesta, kreatívneho priemyslu, marketingu a brandingu. Košiciam prezradia svoje stratégie a podelia sa s nimi o skúsenosti pri rozvíjaní úspešných miest.
Odborníci z oblasti kreatívneho priemyslu budú 3. – 4. októbra diskutovať o úlohe kreativity a kultúry v procese placemakingu a jeho prínose pre ekonomický a sociálny rast mesta. Na workshopoch a stretnutiach prinesú príklady z praxe, úspešné stratégie i štúdie. Spojenie kultúry a kreatívneho priemyslu môžu prispieť k úspechu mesta a dotvárať jeho imidž, ale aj naopak, mesto môže pomôcť kreatívnemu priemyslu.
Prednášajúci
Charles Landry
Charles Landry je medzinárodne uznávanou autoritou v oblasti používania predstavivosti a kreativity pri premene mesta. Pomáha mestám identifikovať a čo najlepšie využiť svoje zdroje a dosiahnuť svoj potenciál aktiváciou ich obrazotvornosti, vynaliezavosti a zmenou myslenia. Zastávajúc úlohu kritického priateľa úzko spolupracuje s rozhodovacou právomocou a miestnymi lídrami. Stimuluje, uľahčuje a inšpiruje, aby sa mestá mohli zmeniť k lepšiemu a dostať sa na obrazovku globálneho radaru. Charles pripravuje na mieru šitý prieskum a pomáha pri riešení komplexných mestských zmien. Rozvíja aj svoje vlastné projekty, najaktuálnejšie v spolupráci Bilbaom “index kreatívneho mesta” – koncept “občianskej zdvorilosti” a prebiehajúci výskum o možnostiach premeny verejnej správy na obrazotvorný a nápaditý sektor.
Peter Littmann
Počas svojej dlhej kariéry Peter Littmann zastával najrôznejšie vedúce pozície v kľúčových sférach podnikania: manažment, marketing, predaj a financie. Má rozsiahle skúsenosti v oblasti predaja luxusných produktov, módy, domácich potrieb a nábytku, automobilového a chemického priemyslu, pracoval na nemecky hovoriacich, ako aj na medzinárodných trhoch. Peter Littmann sa narodil v Prahe, vyštudoval strojné inžinierstvo v Bratislave a v roku 1968 opustil bývalé ČSSR. V Nemecku začínal ako asistent produkcie v kolínskej televíznej stanici WDR, následne študoval filozofiu a obchod. Svoje štúdium PhD dokončil v roku 1976 s hodnotením „Magna cum laude”. Pracoval pre Girmes-Werke AG, Rosenthal AG a Vorwerk & Co. Začínal ako riaditeľ marketingu a vypracoval sa až na pozíciu generálneho riaditeľa. Od 1992 do 1997 bol Littmann generálnym riaditeľom Hugo Boss Ag., kde zmenil stratégiu, vytvoril tri nové značky a outsourcoval časť výroby do zahraničia.
Tom Fleming
Dr. Tom Fleming je riaditeľom medzinárodnej poradenskej a výskumnej spoločnosti pre kreatívnu ekonomiku Tom Fleming Creative Consultancy. Tom je popredný medzinárodne uznávaný mysliteľ a stratég, komentuje oblasť kreatívnej ekonomiky, kultúrnych politík a inovácii. Jeho práca sa sústreďuje na poradenstvo vládam, obciam a inštitúciám v rozvíjaní efektívneho výskumu, politiky, stratégie
a opatrení pre kreatívnu ekonomiku. Jeho aktivity zasahujú do viac ako 40 krajín. Jeho hlavnou odbornou oblasťou sú vzťahy medzi kultúrou, kreativitou a ekonomickým rozvojom; ďalej zariadenia; investovanie; vzdelávanie; klastrovanie a kreatívne mestá; ako aj holistický prístup k tvorbe kreatívnej ekonomiky. Medzi jeho hlavných klientov patria: Svetová banka, UNESCO, Európska komisia, British Council, Arts Council England a NESTA.
Paul Bogen
Paul má tridsaťročnú skúsenosť v manažmente umenia a kultúry a od roku 2001 pracuje ako konzultant, projektový manažér, výskumník, fundraiser, spisovateľ a mentor. V roku 2008 založil agentúru Olivearte Culture Agency s kolegami v Írsku a teraz pracuje na rôznych kontraktoch a projektoch po celej Európe. Špecializuje sa na predstavenie a riadenie zmeny, obchodné a strategické
plánovanie, financovanie, fundraising, štúdie uskutočniteľnosti projektov, výskum, vývoj produktov, ocenenie trhového publika, programovanie, regionálnu stratégiu, vytváranie a riadenie projektov.
Brendan Moffett
Brendan Moffett riadi tím pre marketing a cestovný ruch pre Sheffield a je držiteľom titulu MBA z Sheffield Business School. Do Sheffieldu sa vrátil z Londýna v roku 2007 ako riaditeľ strategického marketingu v Creativesheffielde – novej spoločnosti pre ekonomický rozvoj mesta.
Juan Carlos Belloso
Juan Carlos Belloso je medzinárodný odborník na stratégiu miesta, branding a medzinárodnú propagáciu. Sídli v Barcelone. Je poradcom projektov Barcelona Brand Project, ďalej Barcelona Strategic Metropolitan Plan a Catalonia Brand Committee. V neposlednom rade je zakladajúcim členom združenia Barcelona Global, súkromnej organizácie založenej podnikateľmi.
Dieter Hardt-Stremayr
Dieter Hardt-Stremayr je od roku 1995 generálnym riaditeľom Graz Tourist Office. Po mnohých rokoch v predstavenstve a rôznych funkciách pôsobil v posledných štyroch rokoch ako prezident European Cities Marketing (Marketingu európskych miest), združenia 110 vedúcich európskych miest. Zároveň je takmer 10 rokov zodpovedný za spoluprácu„ Creative Austria” (kreatívne Rakúsko).
Najnovšie komentáre