Experti pomôžu vytvoriť kreatívnejšie mesto

PlaceV Európskom hlavnom meste kultúry 2013 sa stretnú v októbri medzinárodní experti z oblastí vytvárania kreatívneho mesta, kreatívneho priemyslu, marketingu a brandingu. Košiciam prezradia svoje stratégie a podelia sa s nimi o skúsenosti pri rozvíjaní úspešných miest.

Odborníci z oblasti kreatívneho priemyslu budú 3. – 4. októbra diskutovať o úlohe kreativity a kultúry v procese placemakingu a jeho prínose pre ekonomický a sociálny rast mesta. Na workshopoch a stretnutiach prinesú príklady z praxe, úspešné stratégie i štúdie. Spojenie kultúry a kreatívneho priemyslu môžu prispieť k úspechu mesta a dotvárať jeho imidž, ale aj naopak, mesto môže pomôcť kreatívnemu priemyslu.

 

Prednášajúci

charles_landryCharles Landry

Charles Landry je medzinárodne uznávanou autoritou v oblasti používania predstavivosti a kreativity pri premene mesta. Pomáha mestám identifikovať a čo najlepšie využiť svoje zdroje a dosiahnuť svoj potenciál aktiváciou ich obrazotvornosti, vynaliezavosti a zmenou myslenia. Zastávajúc úlohu kritického priateľa úzko spolupracuje s rozhodovacou právomocou a miestnymi lídrami. Stimuluje, uľahčuje a inšpiruje, aby sa mestá mohli zmeniť k lepšiemu a dostať sa na obrazovku globálneho radaru. Charles pripravuje na mieru šitý prieskum a pomáha pri riešení komplexných mestských zmien. Rozvíja aj svoje vlastné projekty, najaktuálnejšie v spolupráci  Bilbaom “index kreatívneho mesta” – koncept “občianskej zdvorilosti” a prebiehajúci výskum o možnostiach premeny verejnej správy na obrazotvorný a nápaditý sektor.

peter_littmanPeter Littmann

Počas svojej dlhej kariéry Peter Littmann zastával najrôznejšie vedúce pozície v kľúčových sférach podnikania: manažment, marketing, predaj a financie. Má rozsiahle skúsenosti v oblasti predaja luxusných produktov, módy, domácich potrieb a nábytku, automobilového a chemického priemyslu, pracoval na nemecky hovoriacich, ako aj na medzinárodných trhoch. Peter Littmann sa narodil v Prahe, vyštudoval strojné inžinierstvo v Bratislave a v roku 1968 opustil bývalé ČSSR. V Nemecku začínal ako asistent produkcie v kolínskej televíznej stanici WDR, následne študoval filozofiu a obchod. Svoje štúdium PhD dokončil v roku 1976 s hodnotením „Magna cum laude”. Pracoval pre Girmes-Werke AG, Rosenthal AG a Vorwerk & Co. Začínal ako riaditeľ marketingu a vypracoval sa až na pozíciu generálneho riaditeľa. Od 1992 do 1997 bol Littmann generálnym riaditeľom Hugo Boss Ag., kde zmenil stratégiu, vytvoril tri nové značky a outsourcoval časť výroby do zahraničia.

tom_flemingTom Fleming

Dr. Tom Fleming je riaditeľom medzinárodnej poradenskej a výskumnej spoločnosti pre kreatívnu ekonomiku Tom Fleming Creative Consultancy. Tom je popredný medzinárodne uznávaný mysliteľ a stratég, komentuje oblasť kreatívnej ekonomiky, kultúrnych politík a inovácii. Jeho práca sa sústreďuje na poradenstvo vládam, obciam a inštitúciám v rozvíjaní efektívneho výskumu, politiky, stratégie
a opatrení pre kreatívnu ekonomiku. Jeho aktivity zasahujú do viac ako 40 krajín. Jeho hlavnou odbornou oblasťou sú vzťahy medzi kultúrou, kreativitou a ekonomickým rozvojom; ďalej zariadenia; investovanie; vzdelávanie; klastrovanie a kreatívne mestá; ako aj holistický prístup k tvorbe kreatívnej ekonomiky. Medzi jeho hlavných klientov patria: Svetová banka, UNESCO, Európska komisia, British Council, Arts Council England a NESTA.

paul_bogenPaul Bogen

Paul má tridsaťročnú skúsenosť v manažmente umenia a kultúry a od roku 2001 pracuje ako konzultant, projektový manažér, výskumník, fundraiser, spisovateľ a mentor. V roku 2008 založil agentúru Olivearte Culture Agency s kolegami v Írsku a teraz pracuje na rôznych kontraktoch a projektoch po celej Európe. Špecializuje sa na predstavenie a riadenie zmeny, obchodné a strategické
plánovanie, financovanie, fundraising, štúdie uskutočniteľnosti projektov, výskum, vývoj produktov, ocenenie trhového publika, programovanie, regionálnu stratégiu, vytváranie a riadenie projektov.

Brendan Moffett

Brendan Moffett riadi tím pre marketing a cestovný ruch pre Sheffield a je držiteľom titulu MBA z Sheffield Business School. Do Sheffieldu sa vrátil z Londýna v roku 2007 ako riaditeľ strategického marketingu v Creativesheffielde – novej spoločnosti pre ekonomický rozvoj mesta.

Juan Carlos Belloso

Juan Carlos Belloso je medzinárodný odborník na stratégiu miesta, branding a medzinárodnú propagáciu. Sídli v Barcelone. Je poradcom projektov Barcelona Brand Project, ďalej Barcelona Strategic Metropolitan Plan a Catalonia Brand Committee. V neposlednom rade je zakladajúcim členom združenia Barcelona Global, súkromnej organizácie založenej podnikateľmi.

Dieter Hardt-Stremayr

Dieter Hardt-Stremayr je od roku 1995 generálnym riaditeľom Graz Tourist Office. Po mnohých rokoch v predstavenstve a rôznych funkciách pôsobil v posledných štyroch rokoch ako prezident European Cities Marketing (Marketingu európskych miest), združenia 110 vedúcich európskych miest. Zároveň je takmer 10 rokov zodpovedný za spoluprácu„ Creative Austria” (kreatívne Rakúsko).

Viac informácii nájdete tu.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Môžete použiť tieto HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>