KOŠICE A TURIZMUS

(29.01.2013; Televízna stanica STV 1; Správy STV; 19.00; por. 20/29; HAAS Róbert)

Moderátor:

“Niektoré turistické agentúry pochybujú, že Košice prilákajú viac turistov než obvykle. Program akcií hlavného mesta kultúry Košice zverejnili neskoro. Zahraničné cestovné kancelárie ich do ponuky nezaradili. Oficiálny propagátor mesta, ako aj riaditeľ projektu obavy z nedostatku turistov nemajú.”

Róbert HAAS, redaktor:

“Za rok navštívi Košický kraj približne 300‑tisíc turistov. Toľko ich prišlo v roku 2011, z ktorého sú posledné dostupné štatistiky. Tretina návštevníkov prichádza zo zahraničia, sú to najmä Česi, Maďari či Poliaci. Mestské informačné centrum v Košiciach tvrdí, že titul Európskeho hlavného mesta kultúry viac ľudí nepriláka. Zahraniční operátori, s ktorým súkromné stredisko roky spolupracuje, nezaradili podujatia do svojej ponuky.”

Ladislav KORÁN, riaditeľ Informačného centra MIC Košice:

“Celý minulý rok nás bombardovali s tým, že chcú podrobné programy, kedy, čo sa bude diať, aby oni vedeli pripraviť ponuky. Skúsili záujem a prípadne to vedeli nejakým spôsobom predať. Toto sa, žiaľ, nepodarilo.”

R. HAAS:

“Je to vraj preto, že program podujatí Európskeho hlavného mesta kultúry neponúkli organizátori v dostatočnom predstihu. Podľa riaditeľa EHMK 2013 by chýbajúci podrobný program cestovnému ruchu uškodiť nemal.”

Ján SUDZINA, riaditeľ projektu EHMK 2013:

“Program bol zadefinovaný až v decembri v celom svojom rozsahu, ale ešte raz opakujem, že tie základné podujatia boli známe.”

R. HAAS:

“Práve tie majú prilákať najviac turistov, tvrdí to aj organizácia Košice ‑ turizmus, ktorá vznikla na podnet projektu a oficiálne ho propaguje v zahraničí. Podľa jej zástupcov turistov viac ako program láka samotný titul Európskeho hlavného mesta kultúry.”

Iveta NIŇAJOVÁ, Košice ‑ turizmus:

“Naša intenzívna komunikácia v zahraničí sa prejavila aj v odporúčaniach k návšteve Košíc od známych denníkov, cestovateľských bedeckerov či cestovateľských portálov.”

R. HAAS:

“Internetovú stránku projektu videlo počas dvojdňového otváracieho ceremoniálu 120‑tisíc ľudí. To odborník označil za úspech. Odvtedy si ju však denne pozrie približne tisíc návštevníkov a toto číslo sa dá porovnať napríklad s návštevou blogov.”

Ondrej MACKO, šéfredaktor PC Revue:

“Takáto stránka keď má návštevnosť tisíc, to je dobre. Ale pokiaľ je to firemná alebo teda prezentačná stránka, tak je to málo.”

R. HAAS:

“Internetovú stránku Európskeho hlavného mesta kultúry Marseille, ktoré sa o titul delí s Košicami, videlo počas otváracieho ceremoniálu takmer 145‑tisíc ľudí. Denná návštevnosť sa už pohybuje na úrovni 11‑tisíc. Róbert HAAS, RTVS.”

STORIN

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Môžete použiť tieto HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>